RPG PRAVIDLA

1. Základní informace o projektu
1. Projekt Veritaserum.cz je volnou inspirací díla od J.K. Rowlingové Harryho Pottera, který přejímá dospělácký život, mimo ty studentské.
2. Inspirace převzatá právě ze světa, který lidé příliš neznají a to život dospělých postav, nikoliv studentů v Bradavickém hradě.

2. Obecná pravidla
1. Křišťalová stěna je jedním z nejdůležitějších pravidel, protože určuje rozdíl mezi vaší postavou a vámi, nepleťte si tyto dva pojmy.
2. Metagaming je dalším z důležitých pravidel. Jde o využívání herních informací – a zároveň také mimoherních. Uvědomte si, že to co víte vy, neví i vaše postava, pokud se to herně nedozvěděla.
3. Multigaming je termín podobný pravidlu číslo dvě, jde ale o jiný pojem, který si lze snadno splést. Multigaming označuje pravidlo, které zakazuje vytváření si vícero postav, pokud nesvolí vedení.

3. Entity ovládající děj
1. Vypravěč je slovo boží. Posloucháme jej, dbáme na jeho mínění a rozhodně se nesnažíme vzpírat. To, co vypravěč provede ve hře PLATÍ.
2. RPG upozornění je platforma, sloužící především k upozorňování hráčů na různé chyby a nebo v jiném případě upozorňování hráčů na vlivy v odehrávané hře.
3. NPC může být cokoliv, kdokoliv a slouží jako faktor oživení hry. Nikdo za něj nehraje. Je to umělá mysl.

4. Herní příspěvky
1. RPG příspěvek je platforma pro rozvíjení příběhu. Je to ve vší podstatě to, co posouvá dějiny vaší postavy. Důležité pro tento příspěvek je pár stupňů, které si v dalších řádcích představíme.
2. Emote je činnost postavy zapisována do hvězdiček v přítomném čase a třetí osobě, to znamená, že v těchto hvězdíčkách nalezne hráč všechno, co je vidět okem a co postava dělá, má na sobě, jak se tváří a podobně.
3. Přímá řeč je stupeň, který se nezapisuje do žádného znaku. Píše se mimo hvězdičky, či lomítka. Jde o skutečnost toho, co postava říká a co všechny ostatní postavy mohou zaslechnout, pozor na pusu.
4. Myšlenky jsou zapisovány do lomítek. Všechno, co si postava myslí se objeví právě tady. Bohužel, ale žádná postava není mocná a nemůže vědět, co si myslíte, tudíž všechny zákeřnosti patří sem.
5. Pokud osoba přes hodinu neposlala žádný příspěvek, ale je stále v místnosti, považuje se, jako kdyby z herní místnosti odešla.

Názorná ukázka správného příspěvku
*Vyšší, zavalitý kouzelník, oděn v dlouhém, karmínovém pracovním oděvu, který působí, že je mu o dvě čísla menší, tiše vejde do místnosti.* //Už zase jdu na tu schůzi pozdě. To je skoro na vyhazov. A ta stará bréca bude určitě zase držkovat.// *Zamračí se a zamrmlá si pod svůj velký, pečlivě pěstovaný knír.* Zdravím, slečno Hopperová!

Emote
Myšlenky
Přímá řeč